Re-design av Coops MasterCard. Design och implementering i alla enheter där kortet kommuniceras. I butik, på webben och i medlemskommunikation. Ett kort. Många möjligheter. Det enda kort du behöver som medlem – ger dig värdefulla poäng på allt du handlar. Alltid, överallt.
COOP / ENTERCARD
Uppdrag: Ta fram design och koncept på kreditkort för Coops alla medlemmar. Utrullning, migrering och nykundsrekrytering. Kortdesign, fotograferingar, lanseringskamapanj etc. Jag tog fram designen på kortet, alla trycksaker och mailmallar. Ett koncept till lanseringen och migreringen och allt material till utrullningen. Vi tog även fram en en bildbank till lanseringen av kortet tillsammans med fotograf Jimmy Eriksson. Bilden ovan är därifrån. Fler går att se här!
Ett jätteroligt arbete – kreativt, utmanande, varierande och med ett varumärke jag gillar! Arbetet gjordes tillsammans med RM-byrån Bon Relations.
Foto: Hans Jörgen Ramstedt för Läkarmissionen.
LÄKARMISSIONEN
Foto: Liza Simonsson för Läkarmissionen.
Under flera års tid har jag arbetat med kommunikation och design för Läkarmissionen. Med deras viktiga arbete för att förändra framtiden för utsatta människor. Under 2019 fick närmare 300 000 barn och vuxna hjälp av Läkarmissionen – så varje gåva är viktig. Det gör att mitt jobb känns extra meningsfullt!
Vi svenskar är duktiga på att skänka pengar till välgörenhetsorganisationer. Totalt skänkte vi (privatpersoner) 8,8 miljarder 2018 och så många som 6 av 10 svenskar skänkte pengar under 2018. Varför skänker vi pengar och vad händer i kroppen som får oss att ge bort våra surt förvärvade pengar? Det är förstås olika. Vad som också skiljer sig mycket den senaste tiden är HUR vi vill vara med och bidra. VAR vi lägger vårt engagemang. Därför landade ett förarbete i att Läkarmissionen behöver förändra sin kommunikation och en lösning var en direktsänd TV-gala.
2018 var jag med och tog fram Läkarmissionens första TV-gala “MAMMAGALAN”. Mitt uppdrag var att ta fram konceptet, en ny symbol som kunde appliceras rörligt i TV, på sociala media liksom i våra tryckta kanaler. Men självklart vara hållbar under lång tid. Se mer från Mammagalan här.
Arbetet med Läkarmissionen har också varit: Riktade insamlingar och kampanjer, givarkommunikation, årsredovisningar, skolmaterial, filmer. Arbetet gjordes tillsammans med RM-byrån Bon Relations.
CANCERFONDEN
Uppdrag: Med starka patiensberättelser som grund och målgruppsanpassad kommunikation berör vi mottagarna i olika direkta kanaler.
Att få vara med och utveckla kommunikationen för ett av Sveriges allra starkaste varumärke är förstås inget annat än fantastiskt.
Riktade utskick (mail + postalt), fotograferingar, implementering av ny design 2019 med mera.
Cancerfonden arbetade jag tillsammans med RM-byrån Bon Relations.
Foto: Liza Simonsson.
STÅNGÅSTADEN – TIDNINGEN VÄLKOMMEN HEM
Uppdrag: 13 nummer av tidningen Välkommen Hem.
Re:design av tidningen, innehåll, foto, illustrationer. Helt enligt Funkas tillgänglighetsanpassning. Fyra nummer per år.
Bläddra i alla nummer här.
Nominerades 2017 till Publishing-priset och Svenska Design Priset.
Välkommen Hem gjorde jag tillsammans med RM-byrån Bon Relations.