Kund: Scandic

Att arbeta med eventdesign handlar om att skapa upplevelser – i det stora och i det lilla. Det handlar om att få deltagaren att känna wow på plats, men också om att ge något bestående, något som följer med hem. Det var precis vad vi ville åstadkomma under Scandics Kapitalmarknadsdag.

En 10 meter bred ledskärm användes för presentationer, samt från två fullstora food trucks serverades maten i pauserna – en visuell och smakfull wow-inramning av dagen. I konceptet låg stort fokus på att förmedla Scandics ambition att skapa enastående gästupplevelser, med värme, tillgänglighet och en tydlig känsla av warm and friendly i varje detalj.

Uppdraget gjordes tillsammans med Scandic och Recora Communication. Fotograf: Liza Simonsson 📸

Kund

Scandic

Uppdrag

Ta fram ett eventkoncept som går i linje med Scandics befintliga koncept och nya brand guidelines. Inbjudan, digitala informationsskyltar för att välkomna gästerna, fullstora foodtrucks (design och original), presentationer till fullsize ledskärm.

Tjänster

Art Direction, konceptdesign, keynote, tryckoriginal.

Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.
— Quote Source
Föregående
Föregående

Skydd under ytan

Nästa
Nästa

Spira - ett socialt företag